On peut voir apparaitre sur le site de Elegant themes, dans le forum d'aide, une page sur une erreur lors de la migration. L'erreur qui apparait sur l'écran WordPress des erreurs (style écran de connexion) mentionne seulement Invalid User Action
Avec Divi apparemment le plugin Jedi Apprentice peut causer ce genre de problème.
Hi, May I know why we’re getting “Invalid User Action” everytime we import the site from a perfect staging setup? I have contacted wpengine and this is what they found out, it looks like it’s indeed an issue with the theme itself, taking a look into the theme files there’s this section coming from – wp-content/themes/divicleaningtheme/jedi-apprentice/includes/jedi-common-functions.php /** * Check If Current User Has Import Capability * * @return bool **/ function jswj_is_user_capable() { if( current_user_can( ‘import’ ) ) { return true; } else { wp_die( ‘Invalid User Action’ ); return false; } } So from what it looks like is that the rule there is specified to only show the site to users who have import permissions which would lead down to logged in versus logged out – as a logged out guest user wouldn’t have these capabilities so they would see this error. But when logged in you should be able to see the full page again. – how do we solve this issue without breaking the staging site we made? Hoping for your response. Thanks.
https://www.elegantthemes.com/marketplace/divi-cleaning-theme/support/ticket/16153/page/1/
La solution serait d'enlever la première ligne su php dans le function.php du child theme. Pour ma part j'ai testé et ça marche.
<?php if( file_exists( get_stylesheet_directory().'/jedi-apprentice/jedi-apprentice-import.php' ) && !defined('JEDI_APPRENTICE_PATH') ) {include_once( get_stylesheet_directory().'/jedi-apprentice/jedi-apprentice-import.php' );} ?>
Sir try to remove JEDI plugin code from functions.php (mostly first 1 to 3 line) and try again . if you unble to do that then share your access on divichildthemes@gmail.com
https://www.elegantthemes.com/marketplace/divi-cleaning-theme/support/ticket/16153/page/1/
D'autres articles dans des forums parlent d'une situation similaire, sans préciser si Divi ou le plugin sont en lien, et parlent eux d'un éventuel problème de version php.
Sur le site de BeSuperFly, à l'identique ils mettent en cause surtout le plugin Jedi Apprentice.
À la recherche d'un développeur Shopify ? vous êtes à la bonne adresse !
N'hésitez pas à voir mon profil sur Codeur.com